perangai peliks itu AIDA SYAKIRAH

my status : )

Rinduu Blogg :'D
15 September 2012

Sunday 18 November 2012

Terima kasih.

kebiasaannya. Kalau dah sayang. Puji kemain. Awaklah hati saya, awaklah romeo saya. Kalau dah benci, Awak Jantan tak guna, Playboyy lahh. Semua kalau boleh nak sebut. Kenapakah? :O Saya tahu duit awak banyak berhabis demi saya. Tapii awak pernah tak tahu perasaan saya bila dapat tahu awak seatiasa bersama dengan perempuan lain bila saya cuba pujuk awak. Awak mengadu dekat orang lain. Orang lain yang saya maksudkan ialah musuh saya. Awak sedar tak ni. Awak dah sakitkan hati saya. Saya baru nak happy malam nih. Saya cuba gembirakan hati saya walaupun bukan awak disisi saya pada saat ini. Tapi saya nak tanya awak, pernah tak sepanjang kita kenal nih saya mintak apa-apa dari awak? pernah? tak pernah kan. Awak sendiri pernah cakap saya bukan macam perempuan-perempuan lain yang mahukan duit kerana kenal dengan awak. awak cakap saya lain daripada yang lain. Awak ikhlas kawan dengan saya. ingat tak. Harini ayat awak tu hilang, hilang macam tuh jeh macam pelangi. Adakah awak akan menghina saya bila kita dah takde hubungan lagi? Macam tuhh ke awak kata ikhlas? Betul ke awak ikhlas? dan saya nak tanya pernah tak saya buli awak sampai awak takde duit untuk makan? pernah ke saya kongkong hidup awak? sumpah saya cakap saya tak pernah buat macam tuh dekat awak. Jangan lahh awak jadikan benda bodoh nih sebagai alasan awak nak dengan betina tuh. Awak nak diaa. Awak cakap jeh dengan saya, saya boleh tolong awak dapatkan dia. Tapi bila orang sekeliling mula buka mulut kita. saya rasa ada sesuatu yang tak kena. Jadi saya tanya awak. Apa yang berlaku sebenarnya? Awak cuba mengelak. Awak cakap awak kena bangun pagi esok. awak nak tidur. Saya hanya menurut. Keesokkan harinya, saya kejutkan awak. tapi mesej tuh awak langsung tak balas. saya call awak langsung tak angkat. saya whatsapp langsung tak balas. saya on facebook awak terus offline. Saya sedih awak buat saya macam nih. saya tertekan. saya tenangkan hati saya dengan mengadu kepada abang saya. mujur abang saya faham situasi yang saya alami. Dia membantu saya menenangkan diri. Tapi macam mana abang saya pujuk sekalipun. saya tetap nak awak malangnya awak still macam tuu. sekarang saya tahu, semua salah pada saya, satu jari tuju kat awak, empat jari pada saya.. Saya lah perempuan paling murah awak pernah jumpa, Saya lah perempuan yang hanya pentingkan kekayaan. Adakah awak bahagia buat saya sebegini? bahagiakah awak selepas membaca post saya kali nih? adakah awak akan memaki saya seperti dulu kerana menceritakan hal ini pada khayalak ramai? adakah awak akan mengatakan perkataan yang membuatkan saya malu didepan orang ramai? adakah saya akan jadi mangsa dalam hal ini lagi? Awak maafkan saya terlebih dahulu. saya cinta awak. saya sayang awak. tapi kenapa awak buat saya macam nie? awak tak sayang saya lagi ke? awak lebih rela dengan dia? awak nak saya restui hubungan awak dengan diaa. dengan hati yang ikhlas. saya relakan ;')Jagalah hubungan baru awak bersama diaa baik-baik. Jangan awak sakiti kekasih baru awak :') saya free. awak study. bila masa saya sakit hati dengan awak dan saya dapat tahu esok awak ada test saya pujuk diri sendiri. saya jaga hati awak. saya beri awak semangat supaya awak dapat jawab dengan tenang. padahal masa tu saya menangis teruk. awak ingat tak semua tuh. ye, perempuan yang awak jaja ni lah yang pernah buat semua tu. berhentilah menghina. semua orang tak sangka saya begitu keji kan. semua tak sangka. saya baca setiap satu. saya baca. awak faham tak perasaan seorang perempuan bila mana dia sabar menunggu si lelaki kemudian bila dah tunggu lama, saya call kemudian akhirnya kita gaduh juga. banyak kali. terkilan hati saya. kenapa benda kecik pun awak nak marah saya. saya tak suka keadaan macam tuh. banyak saya fikir sebelum saya berpisah dengan awak. kalau dah sekarang pun awak layan saya macam nih, marah ikut suka kasar ikut suka matilah saya. awak kata saya perempuan bodoh, ye memang saya bodoh. tapi kenapa perempuan bodoh ni yang awak sayang sepenuh hati awak? Pernah awak tahu tuh? jangan pernah menghukum seseorang sebab kita bukan tuhan. terutama maruah seseorang perempuan. dan kita pun dah berpisah selama sebulan. gambar-gambar saya masih tersimpan rapi didalam telefon bimbit awak. saya bangga pernah jadi kekasih awak. malang cinta kita tak kuat. dalam waktu yang singkat 9bulan kita dah berpisah sebab awak cakap saya bukan untuk awak. walaupun saya kuat menerima maki hamun awak. tapi hati awak hanya ingin memainkan perasaan saya. saya redhaa. saya cuba menahan air mata daripada jatuh. malangnya sukar untuk dikawal. ianya jatuh ketika sedang bersuka ria bersama rakan-rakan sekelas. mereka kelihatan bingung melihat saya. tapi mereka memahami saya. Terima kasih kawan-kawan :') tetapi..... saya terima penghinaan yang sahabat2 awak, penghinaan mereka2 yang pernah jadi sahabat saya. saya terima semua. mereka dengar satu cerita mereka buat kesimpulan tentang saya. tapi saya faham, kalau saya ditempat mereka pun saya awak buat benda yang sama. cuma, belajar lah untuk tidak menghina orang. saya redha dengan penghinaan mereka yang anggap saya kawan. ada hikmah semua ni berlaku. masa senang memang ramai bersama kita. masa susah semua pakat hina kita. terima kasih kawan-kawan sebab awak dah pun tunjuk diri awak yang sebenar dekat saya :) # TERIMA KASIHH SEMUAA KERANA SELALU ADA BERSAMA SAYA KETIKA SENANG DAHULU.
terima kaseh daun keladi : )

No comments:

Post a Comment